2018/12/10

Tartuffe...

   Hallottam olyan híreket, pletykákat,hogyha valakinek a családja bűnben él,nem tisztel sem embert,sem Istent,akkor eljön azért a családért Tartuffe,és pokollá teszi az életüket.
   Én azt hittem, hogy ez csak mese.Velem és a családommal ez nem történhet meg,vagyis ezt gondoltam.De eljött és tönkretett mindent.A családom nem hitte el, hogy ez az utolsó alkalom,hogy bebizonyítsuk,hogy jók vagyunk.Én mondtam nekik,hogy meg kell változni.Nem hallgattak rám.Szépen egyesével tette tönkre a családtagjaim életét.A nővérem Mariann és vőlegénye Valér között viszályt szított.Bogarat ültetett a fülébe,hogy Valér megcsalja őt Dorineval a szolgálólánnyal.Ez teljesen tönkretette a kapcsolatukat, az egymásba vetett bizalmukat,míg végül a jegyesség felbomlott.Valér és Mariann útjai  szétváltak.Mariann egyedül maradt állapotosan,saját magát hibáztatva,teljes depresszióba zuhanva.Apám Orgon,és nagymamám Pernelle között nagyon szoros volt a kapcsolat.Tartuffe tudta,ha bántani akarja Orgont,meg kell ölnie Pernellét.azzal okozhatja a legnagyobb fájdalmat.a gyilkosság részleteit nem tudom pontosan,de biztos olyan kegyetlen volt,mint maga Tartuffe is.Orgon, anyámat hibáztatta.Hisz tudta,hogy Elmira és Pernelle között sose volt jó a kapcsolat.Orgon felelőtlenül Elmirát gyanúsította.Anyám a vádaskodások miatt,fogta magát és itt hagyta az otthonát.Itt hagyott minket.Apám egyedül maradt.Hiányzott neki egy társ, és a hiányba belebolondult.Éreztem,hogy most rajtam a sor,hogy bűnhődjek.Ezért nem maradt más választásom,mint menekülni.Menekülni el Tartuffe és az igazságszolgáltatása elől.Hisz én biztos voltam benne, hogy nem követtem el,olyan rossz dolgokat,hogy bűnhődnöm kéne.Hazudni,füllenteni mindenki szokott.Emberi dolog.A lopás,kisebb csalás, az se tűnik akkora nagy véteknek,hogy ezért az apróságért eljöjjön értem Tartuffe.Ezzel csak az volt a baj,hogy Tartuffe nem így vélekedett.Szóval bújdosni kényszerültem,kitudja meddig.Kóborlok már vagy négy hete.Sosincs nyugtom,éberen alszok,figyelve minden egyes rezdülésre.Az élelmem is fogytán van már,fürdésről még csak nem is álmodozok.Sehol nem tudok megpihenni egy napnál tovább,mert félő,hogy rám talál.Nem tudom,hogy meddig bírom még ezt.Lehet,hogy fel kéne adnom magam.Bármilyen büntetést is kapok Tartuffetől, csak nem lehet rosszabb,mint ez a helyzet ami most van.De nem teszem,mert tudom, hogy nem vagyok bűnös és kész.Teltek a hetek és bekövetkezett a legrosszabb.Elérkezett a tél, az első hópelyhek, az első fagyok.Sehol nem találtam szállást magamnak,ahol megmelegedhettem volna.Mindenki elüldözött,féltek attól,hogy bűnösök lesznek,ha rajtam segítenek.Rettegtek tőlem,hogy tönkreteszem a családjukat.Fáztam,éhes voltam,és borzasztóan fáradtnak éreztem magam.Fájt minden végtagom a sok gyaloglástól.Le kellett pihennem egy fánál.Erőt kellett gyűjtenem, de valahogy nem ment.Le-le csukódott a szemhéjam.Viszont ebben a hidegben nem aludhattam el,mert tudtam ,hogy az egyenlő a halállal.
   Éreztem,hogy le kell hunynom a szemem egy percre,hogy átgondoljam hogyan tovább,mitévő legyek.Le kellett hunynom a szemem,hogy kipihenjem magam,legalább egy percre.Csak egy percre.És becsuktam a szemem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése