2018/12/03

Tartuffe funfiction - napló bejegyzés


1664.07.22
    Kedves naplóm ma ismét egy szörnyű napom volt. A már megszokott ebédi vita mellett Marianné betegen ébredt. Egész reggel hányt. Orgon személyzetébe két új szolga került az egyiket Antigonénak hívják, a másik én vagyok. Körülbelül 2 hónapja szolgáljuk a családot, de Antigoné nagyon sokat veszekszik, a családtagokkal. Félek, hogy elfogják őt küldeni.      Nemrég ide költözött egy koldus Tartuffnek nevezteti magát és a ház ura teljesen odáig van érte. Antigoné főleg vele szokott vitába elegyedni, általában de az utóbbi pár napban a lány teljesen megváltozott meg se mer szólalni. pár napja nagy kiabálás és pohár törés volt közöttük, Tartuffe letámadta őt, hogy ő csak egy, nő és hazaküldte. Azóta Antigonénak mintha kivágták volna a nyelvét. Én pont ezért maradtam inkább mindig a háttérben és kémkedek  Pergelle asszonynak. Persze Tartuffe neki is a kedvence lett ezért róla azt mondom, amit hallani akar az úrnőm de én latom azt, ami a háttérben zajlik. például hogy Damis nem éppen ahhoz szándékozik hozzámenni, akihez szeretett apja szeretné nem is vonzódik a lányhoz sőt ma rá nyitottam amint Lőrinccel Tartuffe szolgájával voltak kettesben. Kapva kaptam az alkalmon és megzsaroltam mindkettőjüket. Persze azonnal beleegyeztek a feltételeimbe így többet nekem se és Antigonénak se kell tarani Tartufftől valamint Damistol kaptam egy kisebb vagyont. Marianné Valér jegyese, de a fiún látszik, hogy fülig szerelmes a harmadik szolgálóba Dorinba. Napok kérdése és ők is lebuknak előttem. Orgon viszont nem csak Tartuffért van oda hanem Dorinért is. ez a ház úrnőjének nem tetszik így egy nagyon komoly kéréssel fordult hozzám a tegnapi nap folyamán. Tudja hogy értek a mérgekhez ezért megkért hogy öljem meg Dorint. természetesen egy visszautasíthatatlan ajánlatot kínált. Azt mondta, ha megteszem soha többet nem fognak szolgaként bánni velem. Nem tudom, hogy megtegyem e, hiszen egy ártatlan lélek. Lehet úgy még jobban is járnék ha Mariannét leplezném le és akkor Orgon a kegyeibe fogadna.
  A minap találtam egy dobozt benne egy fontos papírral, ami ha a király elé jut Orgon biztosan börtönbe zárják. Mindenesetre én senkinek nem akartam rosszat csak a saját érdekeimet nézem. azt viszont megfogadtam, hogy Tartuffet tönkreteszem, azért amit Antigonéval tett.  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése