2018/12/03

Tartuffe

Tartuffe

      Bevallom az őszintét, engem annyira nem fogott meg Molière műve, ezért sokat gondolkodtam azon, mit és hogyan is írjak.Arra a döntésre jutottam, mivel a darab vége, nem igazán azt a befejezést hozta, amire mindenki várt, ezért azt lenne érdemes egy kicsit átírni, attól a jelenettől amikor Elmira leszeretné leplezni Tartuffe-t.
     -Elmire: -Végre kettesben lehetünk,ebben az eldugott szobában.Akkor elmondanád végre, hogy miért kell tönkretenned az életünket?Az igaz, hogy Damisben, a te véred csörgedezik ,de nem a te gyermeked! Ez a gyermek ,Orgoné.Ő volt vele ,pulya korától kezdve, minden áldott percben.Ő tanította meg arra is ,hogyan nőjön fel az élethez , hogyan forgassa kardját, hogyan ejtsen vadat.De te ezek után, képes lennél tönkre tenni a csodálatra méltó életünk? Ezt mégis ,hogy képzeled?
Orgon figyelmes lett,az  emeletről érkező hangokra, és már a lépcsőn hallotta, hogy párja, érdekesnél érdekesebb beszélgetést folytat.
-Tartuffe: - Értsd meg kérlek, ez nem ilyen könnyű nekem, ahogy te gondolod. Próbáld meg magadat beleélni ,az én helyzetembe.Gyermekemet nem láttam, mikor megszületett, nem láttam ,ahogyan felcseperedett. Nem tudom leírni ,azt az érzést ,amikor megtudtam ,hogy a gyermek az enyém. De tudtam, addig nem jelenhetek meg az életébe ,ameddig fel nem nő. Szóval, te nekem, ne gyere azzal, hogy én most elrontom az életeteket, ez a fiú engem illet és  nem pedig Orgont!Tudd Elmire, a  szerelem tüze ,azóta az este óta bennem ég. Jöhetett bármilyen zápor, zivatar, ezt a tüzet ,nem lehet kioltani a lelkemből!
Orgon ezeket a szavakat halva, úgy érezte magát, mintha hátba szúrták volna, és a tőrt jó alaposan megforgatnák. De mind ez nem elég! Ekkor Elmire és Tartuffe között elcsattant egy csók, és megtörtént az ,aminek meg kellett történnie. Orgon ,a jelenetet végignézve sűrű zokogásba kezdett, és bánatába térdre rogyott.De mindezt a szerelmes páros nem sejtette .Orgon úgy gondolta ,ezek után mit sem ér az élete, feladta azt. Elmira kijőve a szobábol ,látta ahogy Orgon elvérzik és szaladva hozzá ,Orgon utolsó szava csak ennyi volt:"Szeretlek"! Gyermekek megtudták apjuk halálát, és Damis ráébredt, hogy ki is az ő apja. Sokkolta őt a hír és úgy gondolta bosszút kell állnia.De nem volt rá lépes, úgy gondolta jobb döntés elmenekülnie. Pernelle  szív rohamot kapott, amint meg hallotta a hírt, az ifjú hölgy ,választott párjával elmenekült. Jogosan érezhette volna azt  Elmira , hogy egyedül maradt, de belőle semmilyen érzést nem váltottak ki ,az alábbi történések. 
    Azt már nem tudhatjuk,hogy arra várt-e egész eddigi életében, hogy visszatérjen hozzá Tartuffe, de mindenesetre együtt maradtak és boldogan éltek, ameddig meg nem haltak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése